28 NOVEMBER | STUDIO 1
Det nya metalprojektet Lex Legion gör sin första spelning någonsin i Göteborg den 28 november 2026 på Filmstudion. Bandet består av medlemmar från bland annat King Diamond, Motörhead och Scorpions och samlar några av den klassiska heavy metal-scenens mest välkända namn i ett nytt projekt med rötterna djupt i 80-talets metal.
Biljettsläpp fredag 29 maj kl. 10.00 via LiveNation.se
Lex Legion består av tidigare King Diamond-medlemmarna Andy LaRocque, Pete Blakk och Hal Patino, tillsammans med Motörhead- och Scorpions-trummisen Mikkey Dee samt Pagan’s Mind-sångaren Nils K. Rue. Debutalbumet blandar melodisk heavy metal med klassiskt hårdrockshantverk, tydliga riff och stora refränger.
Bandets sound hämtar inspiration från akter som Iron Maiden, Queensrÿche, Accept och King Diamond, samtidigt som Lex Legion markerar starten på ett nytt kapitel för musikerna bakom projektet. Med sin första spelning någonsin i Göteborg väntar en kväll fylld av klassisk heavy metal framförd av några av genrens mest erfarna namn.
Evenemanget arrangeras av Live Nation.